Thursday, January 22, 2009

Israel Selamatkan Jiwa Kami

Khabarnya si Laknat sudah berundur dari tanah suci.. Entah mengapa, jika dilihat akan sumber2 berita yg lazim semestinya tanda tanya akan timbul serta merta dek kerana berita yg menunjukkan betapa gahnya si Laknat mengganas, suddenly nak tarik tentera pulak.. Ape cer..?

Jawapan pun tiba apabila sidang media oleh Briged Al-Qassam diwakili Mujahid Abu Ubaidah.. Dan mengikutnya...

80 TENTERA ISRAEL YG TERBUNUH (PALING KURANG)

49 DIBUNUH SECARA SECARA LANGSUNG.

48 SYAHID DIKALANGAN PEJUANG BRIGED QASSAM (yang 1000 lebih tu hanyalah orang2 awam.)

MENJATUHKAN PESAWAT PENINJAU TANPA PILOT

MENEMBAK 4 HELIKOPTER

MEMUSNAHKAN 47 KERETA KEBAL DAN KENDERAAN TENTERA

MELANCARKAN 980 ROKET DAN MISIL KEARAH BANDAR2 ISRAEL

TIDAK ADA SEORANG PUN DIKALANG PEJUANG YANG DITANGKAP.

MELETUPKAN 79 BOM KE ARAH TENTERA ISRAEL.

MENEMBAK HENDAP 53 ORANG TENTERA ISRAEL

MELANCARKAN 12 SERANGAN HENDAP

BERTEMPUR SECARA BERDEPAN 19 KALI

MENAWAN TENTERA2 ISRAEL SEBANYAK 2 KALI DAN SEMUA TENTERA YANG DITAWAN SUDAH DIBOM OLEH JET PEJUANG ISRAEL

BERJAYA MELANCARKAN SATU SERANGAN BERANI MATI DI ATAS KERETA KEBAL ISRAEL.

MENGHENTIKAN SERANGAN (setelah 13 jam Israel mengistiharkan genjatan senjata sebelah pihak) DAN MEMBERI MASA SEMINGGU KEPADA TENTERA ISRAEL UNTUK KELUAR DARIPADA BUMI GAZZA.

Jadi, jangan heranlah apabila si Laknat nak berundur. Kecut sungguh.. Sebenarnya, pengunduran ini mungkin saja akan memberikan kesan buruk kpd ummat muslim seluruh dunia..

Mengapa?

Sebelum anda menuduhku sebagai tali barut si Laknat ataupun pendukung gerakan Zionis di Malaysia, ingatlah bahawa prasangka buruk (su'uzzhon) itulah yang banyak menyebabkan ummat islam tak bangkit2 sekarang.. Jadi, buang jauh2 perasaaan itu dahlu dan terima penulisan hina ku yg tak seberapa ini..

Perasankah anda...

Sudah lebih 60 tahun si Laknat merampas tanah suci kita..
Sudah lebih 2 tahun selepas HAMAS menang pilihanraya yang menyebabkan si Laknat menumpukan Ghazza sebagai sasaran utama..
Dan, sudah setahun mereka dikurung di dalam kurungan terbesar orang islam di dunia..
Dengan sekatan yang dibantu oleh jiran sengal mereka sndiri.. Mesir..

Dan apabila serangan habis2an dilancarkan..
Mengapa baru muslim sedunia bangkit bersuara?
Apakah kedua mata anda buta sejak 60 tahun yang lalu?
Ataupun anda tergolong daripada golongan yg dikatakan "من لم يهتم بأمر المسلمين"
Perlu diserang dulukah baru anda hendak bangun?

Setelah berpuluh2 tahun perut anda dipenuhkan dengan makanan2 boikot,
Setelah berdekad2 anda mengisi rumah anda dengan aksesori pembantu si Laknat,
Dan setelah beribu2 duit anda habis untuk barangan2 boikot yang lain,
Adakah baru tatkala ini baru hendak sedar?
Itupun, syukur alhamdulillah anda sedar juge akhirnya..
Jika tak kerna si Laknat menyerang, adakah anda jamin kesedaran akan menyapa hatimu?
Perlukah berterima kasih kepada si Laknat? Ah! tak perlu..

si Laknat hanya penyebabnya saja, Tuhanlah yg merancang segalanya.. Tuhan telah menyelamatkan jiwa kita, jiwa seluruh ummat islam dengan menghantar si Laknat.. Tak sanga pulak akan si Laknat ini boleh membangkitkan jiwa2 ini.. Oh! Tuhanlah yg tahu segalanya..

Namun, risau aku.. setelah kemunduran si Laknat dari tanah suci ke3 ummat islam..
Adakah masih boleh Al-Quds menetap dalam hati kita?
Adakah akan tetap kuat soraknya slogan boikot sepertimana hebatnya sorakan itu sekarang?
Akan berterusankah ingatan ummat islam terhadap tanah suci mereka sendiri?
Bagaimana pula dengan sumbangan yg dikatakan terus mengalir deras memenuhi tabung2 kemanusiaan..? Adakah akan tetap begitu?

Perlukah Allah menghantar si Laknat Israel setiap kali mahu menyedarkan jiwa kta yang leka?!

(asiff jiddan atas kesenyapan ana dalam berblog sejak kebelakangan ini.. Awal tahun byk perkara yg tak dijangka yg perlu kpd urusan yg rapi muncul secara tiba2.. Tak kurang juga yg sudah dijangka, tapi tidak menhrapa.. Maaf sekali lagi.. Juga atas komen2 yg tak terbalas)

4 comments:

'abd arRAHMAN™ said...

sejahtera atas al-fateh

>b'minat nak lawat sumber maklumat. Boleh kongsi dri mna dpt?

NahnuNasrullah said...

sumbernya daripada blog seorang ikhwah Mesir...

http://akhisalman.blogspot.com/2009/01/pada-pukul-10.html

dan sumber yg diberinya ialah :laman web Al-Jazeera dan siaran TV Al-Jazeera..

semoga berpuas hati..

manusiad0doL said...

owh..betul jugak!!

baru terbukak minda aku bace artikel kamu...kat sk0lah p0n cikgu selalu naikkan smangat2 perjuangan cam ni..

aku and the gang p0n naik smangat jugak la...Allah memang mengetahui segala2nya...berguna juga Israel dlm menyedarkan kita walaupun beribu2 jiwa umat Islam terk0rban,,syahid..

Astaghfirullah..,,

'abd arRAHMAN™ said...

ok barakALLAH fiik