Sunday, April 13, 2008

Amaran buat Nisa'


AMARAN BUATMU NISSA'
,
Tidakkah kamu takut ancaman insan mulia,
Bahawa golongan kamu banyak adalah penghuni neraka,
sembilan nafsumu sentiasa bersama,
dan satu akalmu yang menyelamatkan jiwa..

NISSA,
Tutuplah auratmu sepanjang masa,
Tiada indahnya pandangan di mata,
Kecuali pada nafsu yang membara,
Pakaian mu hendaklah sempurna,
Tidak nipis dan mencolok mata,
Bebas najis suci sentiasa,
Azab kubur neraka selamat selamanya,
Hasanah akhirnya kau kecapi jua,
NISSA,
Jagalah tuturmu kepada ibu dan bapa,
Dirimu ditatang dan dimanja,
Fikirkan berapa nilai kasih dan harta mereka,
Yang diberikan kepadamu tanpa mengharapkan balasan jasa,
Hanya mereka inginkan kamu Menjadi insan solehah berjaya,
Taat kepada ALLAH dan Rasul-Nya,
Mengharapkan doamu di kala mereka tiada didunia,
Mengharapkan belasmu didunia,
agar mereka terlepas azab yang menyeksa



*hmm..aritu keluhan, sekarang amaran plak..isy..isy..isy..biler lah kaum adam nk masuk plak ni..*

3 comments:

thaaqhib said...

stop mengeluh
stop merintih

ayo..make an action

program selmatkan sufiah? usaha kerajaan malaysia menghadapi isu kewanitaan...

tak kolektif? baik.. ayoh..kite.. teruskan mendidik wanita2 kita~

ammar ah saper lagikan said...

huhuhuhuhu
memang mantop
x sia sia aku ajar ko care nak buat kan hafiz, hehehehehe
tu baru sikit aku ajar, nanti datang kat tempat bertapa aku, aku ajar banyak lagi...
hehehehehe
:-)

mujahidah said...

terima kasih atas peringatan itu!