Saturday, June 7, 2008

Suatu Perkongsian..Sebuah Perbandingan

Selamat bertemu kembali.. insya allah.. melihatkan keadaan sekeliling yang x habes2 memeningkan kepala..terlintas di fikiran ana untuk melihat youtube.. dan apa yang ana dpt amatlah menenagkan dan menyejukkan pandangan... (jgn silap fhm) Dan kali ini ana ingin berkongsi sesuatau yang mungkin akan meluaskan pandangan pembaca semua terhadap dunia sekarang yg semakin dijajah oleh Konco-Konco barat dan Zionis... Memanglah bukan semua orang berjaya ditawan pemikrannya oleh mereka..

Baiklah.. kita mulakan dengan satu klip video .. sungguh mengasyikkan.... lihat sama2...



bising
dah habes tgk..?? amacam..?? menangis..?? rilek lah ... mmg mengasyikkan.. seorang bdk kecil sudah pandai membaca Quran dgn sungguh sedap... Masya Allah... susah untuk di bayangkan dengan kata-kata...

baiklah... sedia dengan klip video yg kedua....?? Hayatilah... SILA LIHAT SAMPAI HABIS...


DH HABIS TGK..?? apakah perasaan anda..? sgt sedih..??nangih sudah semestinya.. baiklah.. kalo malas nk tgk video tuh x per ah... kalo yg dah tgk... anda sudah tgk dua video di atas bukan..?? baik marilah..

kita lihat pula video yg ketiga... Untuk pengatahuan video yg di atas sekali adalah bdk dekat Bosnia... yg kedua pulak sepeti yang diketahui keadaan budak dekat Palestin..Baiklah.. kali ini ana akan lihatkan kepada pembaca semua klip yg ketiga.. kali ini bukan dr Negara yg asing lg...

kali ini bukan setakat menonton atau menghayati... ana ajak pembaca semua berfikir dgn akal yang waras... SAKSIKAN........



hahaha.. ana lupa pulak nk tulis kt atas yg video ini tidak digalakkan sama sekali dilihat sehingga habis.. ttp jika untuk memberi pengajaran apa salahnya..??

baiklah... ketiga2 video sudah disaksikan.. dr tiga buah Negara yg berlainan dr benua yg berbeza.. yg eprtama dr benua Eropah, yang kedua dr Asia Barat dan yang ketiga dari..._____ isy isy isy.... x sanggup nk mengaku Negara sendiri.. Sungguh Memalukan..!!!

Aamacam..?? ade yg x puas hati lagi apabila ana mengatakan bahawa Malaysia MEMANG SUDAH DIJAJAH OLEH BARAT...

Baiklah.. ana rase x payah lagi diulas panjang kenaper ana meletakkan ketiga2 vid tersebut.. Bandingkan Bagaimana keadaan ataupon sistem yg diterapkan kpd anak2 kecil di Malaysia dengan apa yang terjadi di Luar sana...

Mungkin ada yang mengatakan "hek ele... diorang memang or
ang Arab.. boleh lah bace Qur'an camtuh..kita orang Asia nih susah sket..."

Masya Allah.. mungkin mereka yang bercakap mcmtu adek2 dier ade masuk program Anak-Anakku kot...hehhe... Kalo cmtuh mari kita lihat klip yang keempat pulak..


amacam..?? maseh lagi mahu membela program tajaan Yahudi di Malaysia dengan mngatakan kita tidak boleh buat program agama untuk anak2 kecil kita dgn alasan mereka masih terlalu kecil..?? lihat sahaja klip video td.. sudah ter
ang dan jelas lagi bersuluh...Negara Indonesia yang hanya jiran kita boleh sahaja membuat program Pildacil-Pemilihan Dei' Cilik... kemana perginya program ini di Malaysia..?? tidak relevankah program realiti tv agama untuk anak2 kecil di Malaysia..?? Apa bezanya Indonesia dgn Malaysia..?....

Budak kecil dr Bosnia, mampu membacakan yasin dgn suara yg merdu..

Budak yg berada di Palestin, terpaksa bbertungkus lumus menyelamatkan nyawa masing2... sudah mampu mengerti apa itu jihad..

Indonesia pula, mampu menerbitkan satu rancangan realiti tv untuk budak kecil yg bertemakan Pencarian Dae'i (pendakwah) Cilik.. seorang peserta pertandingan seperti yg ditunjukkan mampu memberikan ceramah tntg kesabaran kpd orang ramai.. bukan setakat itu, mampu berhujah dgn hadis dan al qur'an..Subhanallah..!!

Manakala di Malaysia pula..?? Arghh..!!! Mampu menari di usia yg begitu kecil..?
x heranlah jika industri perlacuran negara tumbuh seperti cendawan lepas hujan pd 10 tahun akan datang..........


:sobrakana:ha..! siapa yang berbangga dengan Malaysia sebagai Negara Islam contoh sila jawab...!!

Umur yang lebih Kurang sama... AGAMA yang sama... tetapi..?? apa yang membezakan nya..??tensionArghh...!!
Malaysia....oh...Malaysia... sampai bila kamu hendak lena di pangkuan Yahudi laknatullah...!!:sleep:

3 comments:

abdulhalim709 said...

salam ukhwah..
sama2 lah kita berjuang..
MOga-moga dirahmati-Nya..
InsyaAllah..

An Nisa Nafsi said...

Assalamualaikum...

aduiiii..

rase mcm nak jentik2 je budak yang menari gelek tuhh

adeh...-geram2-

hehe. ape2 pun..syukran atas blog tuh..
best.

p u l a s a r i said...

salam

hummm...penulisan yang mnyentuh (hehe kalau pihak penyiar baca mesti tergemam :P)

betul2, negara kita sudah hilang nilai2, adat pun sudah ditolak ketepi...agama? lagi lah

hummm...semoga anak2 muda kita tidak didokrin lagi dengan nilai2 kehidupan orang barat

moga2 kita semua dirahmatiNYA