Thursday, March 12, 2009

Wallpaper Hadis Untuk Pembaca




Asek membebel je.. Dan ana yang sudah tiada idea untuk membebel ditambah lagi dengan anda yang sudah bosan dengan bebelalan ana yang semakin tidak bernas, maka buatlah kelainan buat pembaca2 yg setia..

Mahu wallpaper menarik dengan Hadis2 Rasul? Anda susah nak hafal hadis? hehehe.. Ana sudah buatkan (hasil tangan ana sendiri)beberapa wallpaper untuk korang letak di background desktop, kemudian bolehlah anda baca berulang kali.. hehehe..

Pertamanya, maaf dan asiff kepada anda kerana anda perlu copy code di bawah wallpaper untuk ditampal pada frienster, Myspace, etc.. Kalau mahu save dlm komp utk dijadikan Wallpaper, anda boleh buat selepas anda paste ke webpage MS atau FS anda.. Atau, jika anda taida akaun dlm 'so sial' networking, maka boleh je mintak terus gune pingBox..

Pertama:Tinggalkan Yang Tiada Manfaat

husnil islam™ by you.
Kod:








Kedua: Menahan Marah..



Zoro™ by you.

Kod:






Ketiga: Allah Melihat Kepada Hati

suwarikum™ by you.


Kod:




Semoga memberi manfaat!

(p.s: kalau ade permintaan, mungkin boleh dipenuhi.. Untuk menambah ideaku juge..)

8 comments:

Anonymous said...

salam.. anta edit gambar pakai software apa??
boleh ana tau..
harap maklum..

Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

Adobe Photoshop CS3.. dan GIMP2.4

Anonymous said...

salam.. mcm mana kamu buat 'baca selanjutnya....'

minta tunjuk ajar..

Anonymous said...

lawa2! boleh x buat pasal sahabat?! mcm mana nk buat tmpt letak code itu..

ahmad said...

assalamualaikum,..ana sebenarnya saje2 search blog,lepas tu nampak blog nie 'mcm best'..lepas tu,survey2lar mana2 yang ade berkaitan,tengok2 ada hadis. :) ,alhamdulillah,ana ada teringatkan satu hadis yang ust ana pernah syarahkan.kalau anta tidak keberatan,boleh x hadis tue dibuat adobe??'hadis pasal mencegah kemugkaran'.k..w'salam

ahmad said...

assalamualaikum...
ana disini sebenarnya,saje2 tengok blog ni,tengok itu ini. selepas itu,ana perasan tentang hadis.jadi ana teringatkan hadis yang ust ana pernah sampaikan,tentang mencegah kemungkaran.kalau boleh ana nak tengok hadis itu di adobe kan,kalau tidak keberatan..w'salam......

ahmad said...

assalamualum,ana t'trik dengan blog nie,sebab semua'kutukan mcm best je'gurau jer.kalau yg laintak tau..wallpaper hadis tue menarik.tapi kalau ana nk tanya kat anta,pasal hadis'mencegah kemugkaran',blh tak anta syarahkan..?
sekian............w'salam...........

Mr Brain said...

Blog yang menarik... Harap dapat memberi sesuatu yang baik kepada Ana.. Insyaallah...