Saturday, July 4, 2009

Banyak Kebetulan..Wawasan 2020 & One Malaysia

Memang, kita selalu saja terdengar ungkapan2 seperti, "dunia ini bukannya besar sangat". Saya agak bersetuju pada sebahagian dan tidak setuju pada sebahagian yg lain pada ungkapan ini. Dan kali ini, saya ingin pembaca semua berfikir dan membuka minda, adakah dunia ini sangat kecil, sehinggakan terdapat banyak kebetulan2 yang amat besar yg tidak kita ketahui.. Mari kita lihat bagaimana kebetulan itu kadang2 wajar diterima, tapi kadangkala tidak..

Sebelum apa2, ingin sangat saya ingatkan bahwa entry kali ini tiada langsung saya niatkan untuk melibatkan sesuatu yg dipanggil politik negara. Cumanya untuk berkongsi secara ilmiah dan tidak membantai menyerang mana2 pihak yang mungkin terasa. Tapi, cuba terima dengan hati terbuka..

ONE ISRAEL & ONE MALAYSIA

Saya bukanlah seorang penganalisis politik dunia, jauh sekali seorang penyiasat konspirasi dunia untuk menyatakan tajuk ini. Tapi, saya seorang peminat tegar siasatan konspirasi & politik dunia. Jadi, tulisan saya ini bukanlah tulisan asli, tapi saya rujuk dari sumber2 penyiasat konspirasi yang dipercayai. (Sumber rujukan akan saya nyatakan di akhir entry)

Sebelum PM,Najib Razak mengumumkan konsep One Malaysia, negara Israel telah pun berbuat demikian pada 1980 dengan melancarkan kempen One Israel.

Adalah amat memeranjatkan, semua yang dilakukan oleh Malaysia sentiasa berkebetulan dengan Israel malah dari segi perkataan dan angka juga amat tepat penggunaannya.

KONSEP ONE ISRAEL 1980

Konsep One Israel telah diumumkan oleh Yitzhak Yitzhaky pada 14 Oktober 1980 sebagai langkah menarik perhatian rakyat Israel bagi pilihanraya yang akan berlangsung pada 1999. Konsep One Israel diisytihar sebagai menunjukkan gabungan tiga parti utama Israel iaitu Labour, Gesher dan Memad.

Kemudian, One Israel diperkuatkan semula oleh pemimpin Parti Buruh iaitu Ehud Barak dalam persediaan menghadapi pilihanraya Israel 1999. Dengan pelancaran konsep One Israel, Barak mengharakan Parti Buruh berjaya menarik sokongan rakyat Israel.

Namun begitu, gagasan One Israel yang dipromosikan Parti Buruh tidak bertahan lama. Pada tahun 2000, Barak telah menyertai perjanjian Camp David bersama Yassir Arafat. Tindakan Barak menyebabkan salah satu parti gabungan iaitu Parti Gesher menarik diri.

Keluarnya Gesher dari gabungan menyebabkan berakhirnya gagasan One Israel yang dipromosikan Parti Buruh selama ini.

SUMBER ASLI
-----------------------------------------------------
Bukan ini satu saja kebetulan.. Ada satu lagi kebetulan yang terjadi satu masa dahulu, juga kaitan Perdana Menteri Malaysia dengan Israel.. iaitu
WAWASAN 2020 MALAYSIA & ISRAEL 2020.

Anda boleh klik pada tajuk untuk melihat artikel asli.. Saya tidak nyatakan di sini kerana ianya berkisar banyak tentang fakta2 yang saya sendiri sangat teruja dan tidak mampu untuk meringkaskannya. Jika anda malas, cukup untuk anda baca Fakta Konspirasi yang ditulis di bahagian tengah artikel pada link yg saya letakkan.Anda amat digalakkan untuk klik pada link wawasan 2020 itu kerana ianya lebih terperinci daripada penerangan One Israel itu..

Saya bukan mahu cerita tentang politik sekarang, dan saya langsung tidak terlintas di hati sewaktu membaca artikel itu buat pertama kali tentang politik. Apa yang terlintas ialah mahukan perkongsian dan perbincangan ilmiah. Mungkin ramai yang akan katakan saya membesarkan perkara yg kecik.. Tapi satu persoalan..

"Kecik sangatkah dunia ini? Terlalu banyak kebetulan?"

-----------------------------------
(bagi anda yg mula berminat tentang konspirasi2 dunia, saya cadangkan geladahlah segala isi perut laman web rujukan tersebut.. dan satu kenyataan peribadi, ibnuyaacob.com merupakan antara website konspirasi yg paling menarik dan boleh dipercayai.. sekian..)

1 comment:

Hidayah said...

media menghubungkan seluruh dunia,jadi tak heranlah. bergantung pada individu nak ikut yang mana,apa yang baik ambil,yang tak baik tinggalkan.