Friday, November 13, 2009

Emmerich, 2012 dan Konspirasi

Anda semua sudah maklum bukan dengan movie hollywood terbaru, "2012".. Sejak awal pengiklanan filem ini, beribu2 persoalan bermain2 dan berlegar2 di kepale otak setiap manusia, x kira yg Muslim ataupun tidak.. Lain pula halnya bagiku.. Bukan tidak tertarik, malah sangat tertarik atas sebab2 tertentu.. dan yg utama sudah tentu mahu melihat sejauh mana industri terkenal Hollywood sekali lagi memukau dunia, khususnya sasaran utama, orang ISLAM.. dan filem ini merupakan filem yg paling aku nak tengok selama aku hidup di dunia ini.. Kenapa?..

First sekali, bagi mereka yg tidak tahu apa2, biarlah aku berikan satu kenyataan yg suke hati anda semua mahu percaya atau tidak, iaitu "Hollywood dikawal oleh Yahudi" melalui satu pertubuhan rahsia bernama Illuminati.. Ini bukanlah isi penting yg aku nak cakap dalam posting kali ni.. Ini cuma pendahuluan supaya korang lebih faham coretan2ku di bawah ini.. Untuk itu, bagi mereka yg x puas hati, boleh tanye pakcik Google atau youtube tentang hollywood,jews,illuminati dan yg lain2..



Mari kembali ke filem 2012 yg sangat menarik perhatian.. Mengapa?

Pengarahnya ialah Roland Emmerich.. Apa yg istimewanya Emmerich? "Keistimewaannya" dapat dikesan pada filem2nya sebelum ini yg cukup berani dan licik mendedahkan beberapa perkara yg sgt sensitif.. Antara filemnya yg top ialah Independence Day (1996), Godzilla (1998), dan The Patriot (2000).. Mahu lihat beberapa keberaniannya?


Mesej kepada dunia, 9/11 dlm Independence Day(1996)



Lagi mesej kepada dunia, 9/11 dlm Godzilla (1998)



Mesej terakhir kepada dunia, 9/11 dlm The Patriot (2000)

Credit to:Conspiracy Archive


Jelas bukan?

Dan pada 3 November yg lalu, si Emmerich ni berjaya lagi menarik perhatianku dengan kenyataan media ketika ditanya tentang Mekkah, kenapa ia satu2nya tempat yang tak dimusnahkan dalam filem ini.. Jawapan penuh di sini.. saya letakkan jawapannya yg mencurik perhatianku..

"Well, I wanted to do that, I have to admit," the filmmaker told m. "But my co-writer Harald [Kloser] said, 'I will not have a fatwa on my head because of a movie.' And he was right."

Dia kata dia tidak mempunyai fatwa tentang itu.. Bagi korang, mungkin rasa bagus kerana berfikir Emmerich ada rasa hormat terhadap orang Islam.. Tidak sama sekali! Emmerich mensasarkan fatwa untuk memerli orang Islam.. Bagi anda yg mahu terus bersangka baik, saya tak punya apa2 masalah. Cuma satu benda yg aku nak katakan kepada korang, tiada satu dalil pun yg mengharuskan kita bersangka baik dengan orang kafir.. Carilah sepuas2nya dan anda tidak akan berjumpa dengannya.. Percayalah.


Sehingga kini, aku belum lagi berkesempatan untuk menonton filem yg menarik ni, walaupun The Mines hanya 30 minit berjalan kaki dari kediamanku.. Kalah dengan kawan2ku yg walaupun terpaksa "berkomuter" untuk sampai ke The Mines semata2 untuk menonton 2012.. Oleh itu, hanya menunggu mana2 sukarelawan yg menguploadnya dgn niat untuk menjatuhkan industri Hollywood..

Tapi, trailernya saja sudah cukup menunjukkan memang Emmerich mahu sekali lagi memperlihatkan sesuatu kepada penonton2nya di seluruh dunia.. Lihat bagaimana kapal John F. Kennedy (Presiden Amerika yg dibunuh kerana disyaki x bekerjesama dgn Yahudi) menghempap WHite House.. (klik pd perkataan yg anda tidak tahu apa2 mengenainya)

Oleh itu, bagi anda yg telah menontonnya ataupun merancang untuk menontonnya, cuba2 lah perhatikan jika sekali lagi Emmerich mahu memberitahu sesuatu kepada kita.. Mungkinkah tarikh perlanggaran KLCC pula? Hanya pemerhati terbaik saja yg layak membuat kajian..........

9 comments:

Anonymous said...

i like your writing...syabas! very alert on what the jews are doing. I never watch any of the movies that you mentioned but when I read your entry, only then did I realised that the movie maker must have made a good research and found the clues in the Quran, I assume. Correct me if I'm wrong.

Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

Right...

And another new fact that I found, 21 December 2012 (as the movie said the doomed day) is Friday..

Anonymous 2 said...

salam'alaykum..

i don't really get the point in this entry. why don't you elaborate more?

feels like yesterday.

Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

i don't really get the "feel like yesterday".. whats that?

call me...shanks said...

2012 x betul..agak ramai yg mempercayainya muslim mahupun kafir..sedangkan nabi sendiri pun apabila di tanya oleh sahabat bilakah akan tibanya qiamat itu?? baginda menjawab Wallahu A'lam...inikan pula andaian org kafir setelah mengkaji ttg nye..jgn percaya tarikh tu..bahaya untuk iman..tp percaya lah, hari qiamat adalah lebih teruk dr ape yg ditayangkan dlm filem 2012..

somebody said...

salam,

i've seen that movie.
from my opinion, its ok to watch.
we can feel how terrifing is it.
and the most important we have to 'insaf'...

but my dad said we cannot compare Allah's power with the human made 'the end of the world'..

correct me if i'm wrong..

Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

Shanks:

Betul.. Mungkin kedasyatan 2012 itu memang akan terjadi, tapi ianya bkn lagi kiamat (mungkin).. 2012 ialah satu tarikh di mana target Yahudi mencapai misinya..

------------------------------------

somebody:

Yes, seriously to watch it not anything wrong.. but it's all about faith.. Are u really expect that 2012 things? Better istighfar before it get worse.. Suppose, to watch it not about insaf or what, because Qiyamat never near that doomed day.. Never! Really far more terribel that that so-called the end of the world..

somebody said...

okey.. i agree with ur sincerely opinion..

and i knew that it can cause syirik too...

yup, the movie is totally 'screw up'.. nobody can run from 'it'...

yeah... we cannot believe that movie..

but from that movie, we can get a lot of morals..

example we can say that the jewish is so briliant.. they manipulated the true facts..

can u get what i mean..

i'm not saying that ur statement is wrong.. i know that u r extremely knowledge-able...

the conclusion is,if we don't have enough faith and strength DON'T WATCH IT... that's all....

p/s;hope u respect with my opinion.

Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

(ok.. mari jadi Melayu sejati)

Saya juga menghormati pandangan saudara/i.. tak mengapa, jika itu sekadar pandangan, tak pasti lgi betul atau salahnya kan..?