Thursday, June 19, 2008

Majulah Bola untuk Islam...!!

Kali ini ana ingin merehatkan seidkit minda dgn post yg agak santai.. hahhaha...

demam euro sedang hangat skarang... ramai yg pergi ke sekolah hanya untuk membincangkan tentang perlawanan malam td.. namun begitu, ramai juga yg dpt manfaat drpd tournament ini..

Seperti yg diketahui oleh sebahagian org, Euro dan bola sepak yg lain adalah antara satu agenda Yahudi dlm mahu 1merosakkan org Islam... tetapi, tidak salah untuk menonton serta melayan perkara nih.... ini kerana ia tidaklah dijatuhkan hukun haram pd awalnya, seperti agenda2 yg lain seperti AF dan mcm2 lg yg sudah jelas hukum haramnya ... manakala dm perkara ini ianya mungkin boleh jatuh hukum haram ke atas sesetengah individu yg mungkin menyebabkan dia meninggalkan solat subuh , dan mcm2 lg... yg pntg sekarang tidak salah untuk sekadar menonton.... tetapi hendaklah ingat ia adalah salah satu drpd agenda Yahudi dan tidak sepatutnya dijadikan sebagai perkara yg penting dlm hidup....

Selain itu ia juga boleh dijadikan manfaat bg org lain sperti senang untuk bangun tahajud,.. walaupon ana sedar mungkiin hanya 1:20 drpd mereka yg menonton Euro...
Sekali lg ana ingin nyatakan bola juga antara agenda Yahudi, jd untuk melihatnya hendaklah sentiasa menanam dlm otak" ini agenda Yahudi"... Ana berasa hendak ketawa apabila teringatkan ketika ana menyoal sahabat ana "anta tgh buat aper tuh..?"
jwb kawan ana: "ana tengah melihat tarbiyyah Yahudi"

jelas di sini bola sepak bknlah agenda Yahudi yg amat berkesan, hatta agenda ini sebenarnya kita boleh manipulasikan menjadi suatu yg positif bg ummat islam...
Antara yg ana ingin sebutkan ialah tajuk di atas.... (td baru mukaddimah jek)

Ramai yg tidak tahu bahawa bilangan pemain bola yg muslim amatlah byk drpd mereka yg popular... Sehingga boleh mencipta satu line up untuk satu match... Lebih membanggakan lg ada di antara mereka yg menukar agama atas dorongan rakan sepasukan sendiri...


Mari kita lihat satu persatu posisi....

GOALKEEPER/PENJAGA GOL

12. Rami Shaaban

No Jersi: 12
Posisi: Pengaja Gol
Tarikh Lahir : 3 Oktober 1981
Negara: Sweden (Berk
eturunan Mesir)

Rami Shaaban bermain dengan baik di peringkat kelayakan EURO 08 dengan hanya melepaskan 2 gol daripada 4 perlawanan. Berketurunan Mesir daripada sebelah bapa, Rami Shaaban memulakan karier bersama kelab Zamalek, ketika masih menuntut di Universiti di Kaherah. kemudiannya, menyambung karier di kelab bahagian dua liga Sweden, FC Nacka sebelum berpindah ke kelab Djurgarden. Seterusnya, berpindah ke kelab Arsenal pada tahun 2002. Kini, Rami Shaaban bermain dengan kelab Hammarby.


DEFFEDNDER/PERTAHANAN

-Keutamaan dberikan kpd mereka yg membuat penampilan pd Euro08 kali ni.. dgn meletakkan Khalid Bouhlarouz di bhgn kanan dan Abidal di kiri... pastinya pertahanan Muslim kali ni lebih mantap.. lebih2 lagi gandingan Thuram dan Toure di tengah.. pastinya sukar untuk ditembuusi oleh sesiapa pun...


21. Khalid Boulahrouz

No Jersi: 21

Posisi: Bek Kanan / Bek Tengah
Tarikh Lahir: 28 Disember 1981
Negara: Belanda (berketurunan Maghribi)

Merupakan pemain yang terakhir digugurkan oleh Marco Van Basten, tetapi mendapat panggilan semula ke dalam skuad selepas Ryan Babel manarik diri akibat kecederaan. Memulakan karier profesional di kelab RKC Waalwijk di bawah kendalian jurulatih, Martin Jol. Bermain dalam kesebelasan utama Belanda pada Piala Dunia 2006, tetapi telah dibuang padang ketika bertemu dengan Portugal. Boulahrouz menyertai Chelsea selepas Kejohana Piala Dunia tetapi tidak mendapat tempat dalam kesebalasan utama dan telah dipinjam ke kelab Sevilla. Malangnya, Boulahrouz telah mengalami kecederaan serius pada bulan November yang mengakibatkan musimnya telah berakhir.


Kolo Habib Toure

Posisi:Bek tengah/kanan
Tarikh lahir:19Mac 19
Negara:Ivory Coast

Seorang pertahanan yg kecil tp mantap... bermain dgn kelab Arsenal yg mempunyai byk pemain Islam.. Toure dikategorikan sebagai "practising islam" iaitu mempraktikkan islam dlm hidup.. Membantu negaranya ke semi final African Cup2008... Adiknya Yaya Toure juga seorang muslim yg bagus.. bermain untuk kelab Barcelona....

10. Lilian Thuram

No Jersi: 15
Posisi: Pertahanan Tengah / Kanan
Tarikh Lahir: 1 Januari 1972
Negara: Perancis

Pemain paling berpengalaman dan paling banyak mempunyai cap antarabangsa dalam skuad Perancis. Kapten Perancis ini juga merupakan pemegang rekod sebagai pemain paling banyak beraksi dalam kejohanan EURO ( EURO 96, 00, 02, 04, 06) dan juga telah bermain dalam 3 Piala Dunia. Telah bersara pada selepas kejohanan Euro 2004, tetapi kembali semula ke dalam skuad Perancis setahun kemudian. Memulakan karier di kelab AS Monaco, sebelum menghabiskan 10 tahun di Itali ( 5 tahun bersama kelab Parma, 5 tahun bersama kelab Juventus), sebelum menyertai Barcelona.


9. Eric Abidal/Bilal

No Jersi: 3
Posisi: Pertahanan Kiri
Tarikh Lahir: 11 September 1979
Negara: Perancis

Bermain unutk kelab As Monaco dan Lille sebelum berpindah ke kelab Olympique Lyon pada tahun 2004 dan memenangi hatrik kejuaraan Ligue 1. Menyertai Barcelona dengan bayaran kira-kira 15 juta dan bermain 11 kali dalam pusingan kelayakan EURO 08-semuanya sebagai pemain utama.


PEMAIN TENGAH/MIDFIELDERS

-Majoriti pemain islam yg popular adalah drpd Perancis.. untuk menjadikan kepelbagaian warganegara bertepatan dgn ayat Alquran..."dan kami ciptakan kamu berlainan bangsa dan kabilah supaya kamu saling kenal mengenali" .. ana telah mencari pemain2 islam selain Perancis.. tetapi ana tetap tertarik dengan gandingan dua pemain Perancis di bhgn tengah ini , selain pemain Belanda dan Ivory Coast



7. Frank Bilal Ribery

No Jersi: 22
Posisi: Sayap Kanan
Tarikh Lahir: 7 April 1983
Negara: Perancis (mempunyai isteri yang berketurunan Algeria)/Bayern Munich

Pemain penting dalam skuad Perancis. Ribery menjaringkan gol antarabangsa pertama ketika pusingan kedua kejohanan Piala Dunia 2006 dan mengekalkan tempatnya dalam kesebelasan utama hingga ke perlawanan akhir. Menyertai Bayern Munich pada tahun 2007 dengan memecahkan rekod perpindahan kelab tersebut (26 million) dan menjadi inspirasi kepada kemenangan treble Bayern musim ini (Bundesliga, DFB Pokal, Piala Liga)


4. Samir Nasri

No Jersi: 11
Posisi: Tengah Menyerang
Tarikh Lahir: 26 Jun 1987
Negara: Perancis ( berketurunan Algeria)/Olympique Marseille

Samir Nasri telah menghabiskan 4 musim bersama kelab Olympique de Marseille dimana dia telah digelar sebagai "Zinedine Zidane baru". Pemain muda berbakat ini telah memenangi anugerah Pemain Paling Berbakat dalam Ligue 1 bagi tahun 2006/07. Nasri telah menjaringkan gol antarabangsa pertama ketika penampilanya yang ke-3 bersama Perancis- gol tunggal perlawanan ketika bertemu Georgia di Auxerre.



Yaya Toure (Barcelona/Ivory coast) - “After moving from France’s Monaco for 10 million euros, talented midfielder Toure made it clear that practicing Islam, including fasting, does not affect his successful soccer career. He was named by Eurosport in 2005 as one of the most promising young players in the world.



2. Robin Van Persie

No Jersi: 7
Posisi: Penyerang /Sayap Kiri
Tarikh Lahir: 6 Ogos 1983
Negara: Belanda/Arsenal
(Memeluk agama Islam selepas tertarik dengan rakan-rakan berketurunan Maghribi ketika kecil dan isteri)

Pemain tampan yang mempuyai sepakan kaki kiri yang hebat ini telah menghabiskan 2 musim terakhir di kelab Arsenal dengan dibelenggu kecederaan dan hanya membuat 13 penampilan dalam liga perdana Inggeris bersaman The Gunners pada musim 07/08. Walaubagaimanapun, Persie dijangka menyinar bersama jersi Oren di dalam kejohanan EURO ini. Persie memenangi Piala FA pada musim pertamanya; membantu Arsenal mara ke perlawanan akhir Liga Juara-jaura Eropah pada tahun berikutnya tetapi tidak beraksi di perlawanan akhir ketika bertemu Barcelona akibat daripada kecederaan. Memainkan peranan penting dalam kempem permulaan kelayakan dengan meyumbat 4 gol daripada 3 perlawanan untuk Belanda sebelum dilanda kecederaan.


STRIKER/PENYERANG

-Setelah mengkaji cara bermain dan kelebihan diberikan kpd mereka yg bermain untuk euro 2008... akhirnya ana menemukan kombinasi yg sesuai untuk penyerang Muslim kita... Pada mulanya mahu meletakkan Federic Kanoute.. ttp atas sbb2 tertentu terpaksa menggantikan dgn Anelka... mungkin lebih popular berbanding Kanoute....


14.Thierry Henry
France/Barcelona

Penyerang yg cukup terkenal ini seringkali mengajak dunia supaya mengkaji isi2 Alquran dan menyatakan pasti akan terpesona dgn keindahannya. Keputusannya untuk keluar dari Arsenal menyebabkan sedikit pergaduhan dalam keluarganya. Henry dipercayai mendapat hidayah hasil dorongan rakan sepasukannya di Barcelona iaitu Yaya Toure, Eric Abidal dan Lilillian Thuram selepas berpindah dr Arsenal.


8. Nicolas Anelka@Abdul Salam Bilal

No Jersi: 8
Posisi: Penyerang
Tarikh Lahir: 14 Mac 1979
Negara: Perancis (memeluk agama Islam)/Chelsea

Sering bermasalah di peringkat kelab menyebabkan kehilangannya dalam skuad Perancis dalam tempoh yang agak panjang sehinggalah raymond Domenech memanggilnya menyertai skuad perancis untuk perlawanan kelayakan EURO 08. Penyerang berbakat ini telah meninggalkan Arsenal pada 1999 untuk ke Real Madrid yang menjadikanya pemain termahal kelab itu pada masa tersebut. Bagaimanapun, Anelka tidak dapat menyesuaikan diri dan menyertai kelaba lamanya, Paris St. Germain. Kemudiannya, Anelka telah menyertai 4 kelab Inggeris-Liverpool, Manchester City, Bolton Wandererers dan yang terbaru, Chelsea. Kombinasi semua perpindahanya adalah sebanyak 108 juta, menjadikannya pemain paling mahal dalam sejarah bola sepak.



Sebenarnya byk lg pemain islam selain drpd 11 pemain utama ini.. Negara yg mempunyai pemain islam popular plg ramai ialah France-9pemain utama manakala jika dilihat drpd kelab pula ialah Arsenal dn Barcelona masing2 4 pemain.. tp jika Samir Nasri masuk Arsenal nanti jd 5 lah.. hahaha.... HIDUP ISLAM..!!
islam itu syumul(menyeluruh)...


(~Allahummansuril islama wal mujahidin fi kulli makani wa fil mubarati kurratal qadam~)


6 comments:

Rashid said...

itulah saya pernah bagitau kawan yang teramat 'kaki bola'..apa salahnya seimbangkan pula dengan jadi 'kaki masjid'..dia tersenyummmmmm

Anonymous said...

antare blog yg plg diminati ana..isi2 dlm dier membina btol la..mad teroskan usaha enta!!ana akan kasi sokong dr blakang(juga menyimpan prasaan iri hati sbb enta ni gempak giler badai ah!!)
teroskan berkhidmat pd ummah..
semoga sume post enta diredhai Allah dan menjadi pemberat timbangan nanti..

jelikweyh said...

zlatan ibrahimovich pn muslim gak ... glamour gitu ... naper lh x citer psl der ... sajerj jerk ko nih :):):)

Muhd Alfateh- Syeikhul Hira' said...

Hahaha... Ghost_Mar...

Zlatan Ibrahimovic tuh mmg mak bpk dier org Islam.. tp x silap ana ader satu temu ramah dgn media dier ckp die x der agama... kirenye x islam la tuh... kalo islam pon x mengamalkan islam...

tgk jer mcm Anelka.. dier lps peluk islam terus pindah drpd Man City kpd kelab liga Turki, Fenerbahce sbb nk mendalami islam... x ker hebat tuh... hahaha...

kpd Alip, x yah ler puji lelebih.. nnti terpesong niat, saper gaksusah..

apisfires said...

blog yang menarik....

areMaL said...

hebat.. :D
tunggu nak ajak messi plak peluk islam..