Saturday, May 31, 2008

Serangan Ketenteraan & Serangan Pemikiran

Ku melihat sekeliling,ku perhatikan,
begitu ramai orang yg amat mudah untuk mengatakan,"isy,isy,isy...kesiannya dia..mak bapak kene bunuh,hidup susah,tanah kene jajah.." apabila melihat video ataupon flash tentang Palestin atau Negara2 yg sedang dijajah ...
Tak kurang jgk mulut2 yg begitu sng mengeluarakan kata2 seperti,"Celaka punya Israel ..!!ko igt darah ummat islam murah sgt ker..!! mmg sengal lah korg nih..***"


Bila melihatakan situasi ini, perasaan ku berbelah bahagi... rase kesian, rase menyesal, rase marah, rase lawak ader gak...kenaper yek..?? mmg bila tgk bende nih rase nk tergelak pulak....bkn sbb aper...

Mereka2 yg mengatakan seperti yg diatas ini x ubah seperti orang yg marahkan diri sendiri.....Sungguh jah
il mereka2 ini...ataupon seperti bdk kecil yg melihat rumah mereka dirompak dan melihat ayah2 mereka dipukul oleh perompak2 yg merompak rumah mereka, tanpa ade satu usaha pon untuk melepaskan ayah nya ....hanya sekadar melhat....dan mungkin sekali hanya terjerit2 marahkan perompak itu..ttp hakikatnya dia tidak membantu lgsg ayahnya yg dirompak itu...
Atas alasan aper ana mngatakan sebegit
u...??

Mungkin ramai yg maseh x phm mngapa ana mengatakan yg sedemikian...
Mri kita melihat semula kpd situasi2 yg disebutkan di atas sekali ....

1.Mereka hanya tahu meluahkan rasa kesian kpd rakyat2 mangsa penjajahan di Palestin sana, tetapi......

- dalam masa yg sama tidak lgsg berusaha untuk melakukan apa2 yg boleh membantu mereka...hanya tahu mengeluh...tiada usaha....
dan mungkin sekali tidak tahu lgsg apa yg perlu dilakukan untuk menyelamatkan mereka....



2.Mereka tahu kesian akan mereka yg jauh di negara sana tetapi ......

-dlm masa yg sama lupa akan diri mereka yg dijajah oleh mereka yg sama menjajah negara Palestin...cuma pendekatan sahaja yg berbeza ataupon cara penjajahan.... mereka tidak sedar yg
persekitaran mereka sendiri sebenarnya telah dijajah oleh Yahudi dn Nasrani... penjajahan yg lebih merbahaya drpd penajajahan yg dilakukan ke atas ummat Palestin di sana... penajajahan yg mungkin akan bertahan dlm masa lebih 50 tahun lg jika tidak disekat sejak harini... penajajah yg dinamakan penajajah pemikiran yg telah diterangkan di beberapa post yg lepas...antaranya....
Media Massa vs Cara Hidup Islam
the Phantom of The Opera
Peliknya Ummatku



3.Mereka meluahkan perasaan marah x terhingga kpd Zionis & Israel yg menjajah Palestin ttp...

-dlm masa yg sama menyokong segala benda dan budaya yg mmg sengaja diterapkan dlm negara ini oleh mereka2
yg seperjuangan dgn Israel dn Zionis yg mereka sendiri marahkan...
mereka melayan hiburan2 yg telah disebar luas di Malaysia... tidakkah mereka sedar yg tiu adalah perancangan Yahudi dlm menjajah pemikiran mereka ..??
inilah yg ana katakan situasi yg dilihat sbagai sedikit lucu bg ana, tidakkah anda semua merasakan sedemikian...?? sungguh melucukan apabila seseoarang itu memarahkan seseorang dgn sungguh x terhingga ttp dlm masa yg sama menuruti segala apa yg d
isuruh oleh org yg dimarahnya itu... lg sekali ingin ana tegaskan....

Rancangan2 hiburan seperti Akademi Fantasia,Malaysian Idol,Tom Tom Bak, Macam-Macam Aznil dan yg sewaktu dengannya bknlah suatau rancangan hiburan saja2...!! BAHKAN ITU SEMUA ADALAH BENDE YG TERDAPAT DLM AGENDA YAHUDI DLM PUSAHA MEREKA UNTUK MENJAJAH DUNIA INI TANPA DISEDARI OLEH ORH YG DIJAJAH ITU SENDIRI... DAN JUGA UNTUK MENGALIHKAN FOKUS UMMAT ISLAM AGAR TERUS LEKA DGN HIBURAN TANPA MENYEDARI BAHAWA SAUDARA2 MEREKA DI PALESTIN DIJAJAH DLM JANGKA MASA YG LAMA ATAS PERLAKUAN MEREKA SENDIRI....

sudah cukup lah bagi kta semua untuk terus terlena dlm pangkuan Yahudi dan Nasrani serta teruS hanyut dlm agenda barat yg terus melanda negara kita... hakikatnya negara kita sebenarnya telah dijajah dgn kejam oelh Barat tanpa kita sedari dn dlm masa yg sama mereka turut menggelakkan kita atas sikap kita yg x ubah seperti org yg marahkn diri sendiri...
cukuplah masa untuk tidur...

"AL'AN WAQTU LIL 'AMAL...!!!"


(hatiku bergelojak ketika mana melihat agenda Yahdui dilayan penuh perasaan oleh mereka yg mengamalkan islam secara celam celup... iaitu mereka yg pki tudung di konsert AF... sungguh memalukan bagiku...naseb baik pki tudung tiga segi jek... xder lg yg pki tudung labuh... tp kalo ader gak yg tgk kt umah...?? saper lg kalo bkn bdk... Al Amin....hehehe...)




5 comments:

wong alit said...

wah gimana ni kita tak hanya harus bisa bersedih namun jika hanya itu yang bisa dilakukan apakah salah. sebab serangan itu serangan yang bernadakan politik atau apalah lainnya namun jika serangan itu bernadakan penyerangan agama mungkin kita tak hanya bersedih akan tetapi udah melebihi itu, jihad fisabilillah.

Anonymous said...

ish2..aper la ko nie mad,bdak kechik jerit waktu tengok ayah kener pukol tuh tolong la tuh..biar jiran2 dengar,tolong tepon polis..
satu lagi..x baek tudoh bdk alamin tengok af...aku x tengok pon..

NahnuNasrullah said...

hahahaha....
nmpknye ade org mahu membuat onar di sini... ana bg jer satu perumpamaan yg org sng nk phm.. bknnyer perkara btol pon.. tp kalo ikutkan anta kirenye org yg mcm ana ckp tuh lebih teruk dr bdk kecil nilah..?? dn ana x ckp pon semua bdk al amin tgk AF.. lg satu ana x pernah buat tuduhan tanpa bukti... yg hang terasa wat pa..?? gua x ckp pon name org.. lg satu hang pki tudung ka..?? bace baik2 sket er.. tp mmg ade bdk al amin yg tgk.. tu lah.. org ckp daei' nih kene peka dgn waqi' sekeliling.. baru dpt bergerak.. x gitu teman seperjuanagan ana dr hira'...??

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

ibarat kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tak nampak...

p/s: eh betul ke peribahasa ni???:D

NahnuNasrullah said...

Betullah tu KOT..

Gajah kt Palestin xder ek.. kt Malysia mmg banyak pon.. hahaha.. gurau semata..